Forestil dig en arbejdsplads, hvor der er tænkt nøje over elementer, som bevist har betydning for sundheden. Støj er et godt eksempel på noget, der forringer ansattes produktivitet og kan øge stress hos de ansatte. Befinder man sig i et støjende arbejdsmiljø over en længere periode, kan det medføre fordøjelsesproblemer og i værste tilfælde hjerteproblemer.
Vores whitepaper viser, hvordan renovering med akustiklofter kan forvandle din kontorbygning til en sund arbejdsplads, hvor ansatte trives og har lyst til at arbejde.
Sunde kontorer
Der har de seneste år været en stigning i efterspørgslen på sunde kontorlokaler, men Covid-19 pandemien har for alvor sat gang i trenden, hvilket byder på store muligheder for udlejere af kontorlokaler.
Mange ansatte verden over har haft en længere periode med hjemmearbejde grundet pandemien, og det krævede et skift i måden at arbejde på. Og i takt med at pandemien er ved at komme under kontrol, vender flere og flere tilbage til arbejdet – og det har fået mange til at revurdere deres arbejdsplads med ønsket om et sundere kontormiljø. Der er kommet et øget fokus på velvære, sikkerhed og produktivitet, som nu former byggestenene for enhver succesfuld opgradering af kontoret.
Vores whitepaper sætter fokus på, hvordan denne nye trend åbner op for store muligheder for dig, der udlejer kontorlokaler, og hvordan du kan drage nytte af trenden og tjene på det med den rette renovering. Lad os se nærmere på, hvad det er, købere og lejere har for øje med henblik på renovering.
Vores whitepaper fremhæver de vigtigste post-pandemi opgraderinger af kontorer, og hvordan det vil påvirke og forme fremtidens design:
- Akustik: Når ansatte benytter videoopkald i stedet for at benytte mødelokaler, vil kontorlandskaber blive mere støjende. Materialer, der reducerer støj og distraktioner, vil derfor fremme produktiviteten på arbejdspladsen.
- Dagslys: Et studie viser, at næsten halvdelen af ansatte føler, at mangel på naturligt lys på arbejdspladsen gør dem trætte og uoplagte. Det vil derfor gøre din bygning mere attraktiv for lejere, hvis du investerer i lysreflekterende materialer, der optimerer lysfordelingen på kontoret.
- Indretningsmuligheder: Med fokus på sikkerhed og social distancering har det været påkrævet med god plads omkring skrivebordsstationer. Lejere sætter derfor krav til fleksible design- og indretningsmuligheder af kontorlandskaber for at undgå, at medarbejdere sidder for tæt på hinanden, samtidig med at pladsen udnyttes på bedste vis. Lejere vil se stor værdi i fleksible og rummelige mødelokaler, som nemt kan opfylde forskellige behov og krav for afstand.
- Hygiejne: Der vil fremover være en større efterspørgsel på hygiejniske materialer, der tåler hyppig rengøring og er lette at rengøre, som innovative HVAC-systemer til ventilation.
Vores nyeste whitepaper sætter fokus på, hvordan akustik kan forbedre din kontorbygning og arbejdsmiljøet for dem, der benytter kontorerne - hvilket inkluderer de fire ovenstående områder. Vores whitepaper sætter fokus på en interessant udvikling inden for akustiklofter med nye loftløsninger som Rockfon Blanka®, der bringer positive og sunde akustiske egenskaber med sig, uden at gå på kompromis med æstetik og design.