The Word

The Word er designet til at være South Shields' indgang til kulturel, social og erhvervsmæssig viden. Områdets industriarv spiller en rolle og bidrager til at realisere denne ambition og er indarbejdet i bygningens struktur.

En kulturel oase

Besøgende til The Word er velkomne i bygningens 3 etagers centrale atrium, som udgør bygningens centrale del. Det er et travlt område, og atriumet har en række funktioner: biblioteksteams rådgiver kunder, et turistinformationsområde, og AV-skærme, som giver adgang til sociale medier og programmer for arrangementer.

Til et travlt område, var akustik en vigtig overvejelse for denne stilfulde og kulturelle oase. For at skabe en oase, hvor besøgende nemt kan tale med hinanden, foreskrev Steve Dickson, Senior Director hos  FaulknerBrowns Architects, 1.100m² Rockfon® Mono® Acoustic til regulering af støjen. Nøglen til vores specifikation var, at vi ønskede et monolitisk produkt, der også akustisk er i  Klasse A, derfor var Rockfon Mono Acoustic perfekt”, siger Dickson.

Problemfrit design

Rockfon Mono Acoustic er installeret rundt i galleriets periferi, som indeholder en blanding af hårde overflader, som reflekterer lyd. Med oprettelsen af et problemfrit, monolistisk, akustisk oase, der forbedrer atriumdesignet, var senior projektleder hos Bowmer & Kirkland, John Osborne  imponeret over, hvor godt loftet forbedrer designet. "Æstetisk passer det perfekt til bygningen og supplerer omgivelserne, specielt på den måde det snor sig problemfrit rundt i det centrale atriumrum, næsten som en ring af lys", siger Osborn.

Nu som en del af South Shields landskabet, er The Word, blevet godt modtaget med over 23.000 besøgende alene i den første uge.

The Word

Market Place
South Shields NE33 1JF
England

The Word

Land:Storbritannien
Arkitekt:Steve Dickson, Senior Director at FaulknerBrowns Architects
Installatør:Daniel Reilly at Reilly Ceiling and Drywall
Produkter:Rockfon Mono® Acoustic

Andre cases fra sport- og fritidssektoren