The Word
The Word er designet til at være South Shields' indgang til kulturel, social og erhvervsmæssig viden. Områdets industriarv spiller en rolle og bidrager til at realisere denne ambition og er indarbejdet i bygningens struktur.
En kulturel oase
Besøgende til The Word er velkomne i bygningens 3 etagers centrale atrium, som udgør bygningens centrale del. Det er et travlt område, og atriumet har en række funktioner: biblioteksteams rådgiver kunder, et turistinformationsområde, og AV-skærme, som giver adgang til sociale medier og programmer for arrangementer.
Til et travlt område, var akustik en vigtig overvejelse for denne stilfulde og kulturelle oase. For at skabe en oase, hvor besøgende nemt kan tale med hinanden, foreskrev Steve Dickson, Senior Director hos FaulknerBrowns Architects, 1.100m² Rockfon® Mono® Acoustic til regulering af støjen. Nøglen til vores specifikation var, at vi ønskede et monolitisk produkt, der også akustisk er i Klasse A, derfor var Rockfon Mono Acoustic perfekt”, siger Dickson.
Problemfrit design
Rockfon Mono Acoustic er installeret rundt i galleriets periferi, som indeholder en blanding af hårde overflader, som reflekterer lyd. Med oprettelsen af et problemfrit, monolistisk, akustisk oase, der forbedrer atriumdesignet, var senior projektleder hos Bowmer & Kirkland, John Osborne imponeret over, hvor godt loftet forbedrer designet. "Æstetisk passer det perfekt til bygningen og supplerer omgivelserne, specielt på den måde det snor sig problemfrit rundt i det centrale atriumrum, næsten som en ring af lys", siger Osborn.
Nu som en del af South Shields landskabet, er The Word, blevet godt modtaget med over 23.000 besøgende alene i den første uge.
The Word
Market Place
South Shields NE33 1JF
England